poniedziałek, 5 marca 2012

Ciężki "Cmentarz w Pradze", czyli mój pierwszy Umberto Eco

Umberto Eco
Cmentarz w Pradze
Noir Sur Blanc, 2011


To moja pierwsza, nie licząc O bibliotece, książka Umberto Eco. Ciężko było, i gdyby nie to, że dostałem ją w prezencie, nie zabrałbym się za nią tak szybko. A może i nigdy.
Nawet nie wiem, co o tej książce mogę napisać. Najpierw szokowały mnie obrazy Żydów, Niemców, Francuzów i Włochów, jakimi sypał autor opisując te nacje. Potem trochę pogubiłem się kto jest kim, a na koniec już nawet dobrze mi sie czytało i nawet chwilowo żałowałem, że książka się już kończy.
By jednak nie zepsuć niczego moimi wątpliwej jakości przemyśleniami, wstawiam tylko zamiast swoich wypocin cytat z zapowiedzi książki w Merlin.pl:
Cmentarz w Pradze to powieść kryminalno-szpiegowska, której akcja rozgrywa się w XIX wieku. Jej bohaterem jest Simone Simonini, cyniczny fałszerz świadczący usługi wywiadom wielu krajów. Obsesyjny antysemita. Nienawidzi również jezuitów, masonów i.. kobiet. Eco opisuje jego historię odwołując się do najlepszych wzorów XIX-wiecznej powieści przygodowej - mamy więc wartką akcję (fałszerstwa, spiski i zamachy), ciekawą intrygę o zaskakującym rozwiązaniu, a wszystko opowiedziane barwnym, potoczystym językiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz